Netværket gør mange ting meget lettere - Relationsfabrikken

Netværket gør mange ting meget lettere

Efter tre år med personlig udvikling og personlige sejre i Relationsfabrikkens netværk......

Relationsfabrikken giver læring og viden

Få et overblik over hvad der sker hos Relationsfabrikken

Netværket gør mange ting meget lettere

Netværket gør mange ting meget lettere

Efter tre år med personlig udvikling og personlige sejre i Relationsfabrikkens netværk, er det nu blevet tid til at Henrik Kristiansens forretning også skal have noget ud af arbejdet i netværket.

Det startede som et projekt, der skulle skabe opmærksomhed og give sponsorater til Aarhus Ishockey. I dag er der kommet fokus på sporten, og samtidig har projektet udviklet sig til at være et erhvervsnetværk for Aarhusianske forretningsfolk. Henrik Kristiansen er en af dem, han var med til at starte Relationsfabrikkens netværk Aarhus 1.

Netværksgruppen har nu eksisteret i lidt over tre år. Og det er først nu, at Henrik Kristiansens forretning begynder at få direkte udbytte af netværket. Indtil nu har det primært været på det personlige plan, indsatsen, udbyttet og udviklingen har været. Henrik har brugt de fleste af sine kræfter på at hjælpe sine netværkskollegaer og give ud. Men nu er det tid til, at det også skal gå den anden vej. Den 1. januar i år startede Henrik nemlig en ny virksomhed sammen med to partnere.

Netværk som markedsføring

I den nye virksomhed er Henriks medvirken i netværket en stor del af markedsføringsplanen. Faktisk kommer ca. halvdelen af alle virksomhedens ordrer gennem netværket. ”De andre i virksomheden kan også sagtens se, at det betaler sig at bruge meget tid på netværket, for det giver et virkelig stort udbytte. Vi skal bruge en del ressorucer for selv at skabe kunde-leads, men når de kommer gennem netværket, gør det vores arbejde meget lettere,” siger Henrik, der har været med til at starte virksomheden Evolution.

”Allerede nu har virksomheden ca. 20 ambassadører rundt i det danske erhvervsliv, og det betyder vildt meget for en opstartsvirksomhed,” siger Henrik.

Selvom man som person kender mange mennesker, er det ikke sikkert, at der er mange mennesker, der kender til ens virksomhed – og slet ikke, hvis det er en nyopstartet én af slagsen. Derfor er netværket et stort aktiv for Henrik og hans nye virksomhed: ”Hvis vi får en kontakt gennem netværket, er paraderne nede fra starten af fra alle parter. Hvis vi skal banke på døren og starte helt fra bunden, er situationen altid en helt anden.”

Glasset er vendt

Henriks første motivation til at starte op i netværket var den personlige udvikling, og den glæde han får ved at binde andre folk sammen. Det har han nu gjort, men nu er glasset vendt, og det er i stedet Henrik og Evolution, der får udbytte af netværket. ” Jeg synes, det er både interessant og spændende at kunne tænke forretningsudvikling både for og sammen med andre. Samtidig gør jeg det, jeg er rigtig god til – at skabe relationer. Men nu får jeg også selv benefit af det, for nu tænker mine netværkskollegaer på mig, når de støder på nogen, der har et behov, som vores virksomhed kan løse,” afslutter Henrik, der vurderer, at netværket rent kr./øre-mæssigt er rigtig givtigt i hans situation.

  • Kom med som gæst!

    Du kan altid prøve at komme med til et møde, og se om det kunne være noget for dig hos Relationsfabrikken.