Et erhvervsnetværk der skiller sig ud - Relationsfabrikken

Et erhvervsnetværk der skiller sig ud

Mød Maja, der er overbevist om, at Relationsfabrikkens netværk er et af dem, hun vil blive i.

Relationsfabrikken giver læring og viden

Få et overblik over hvad der sker hos Relationsfabrikken

Et erhvervsnetværk der skiller sig ud

Maja Nadja Christensen fra Agenda Advokater i Odense er med i flere forskellige netværk. Men det er ikke alle, der opfylder hendes krav om netværk, som Relationsfabrikken gør. Men hvad er det, der gør, at netop dette netværk skiller sig ud fra de andre?

Det der med at der både er fokus på, at gruppen skal fungere på det forretningsmæssige plan og på det sociale plan. Det er dét, Maja sætter pris på ved Relationsfabrikkens netværk frem for andre netværk, hun er og har været med i. ”Der er både plads til at lave forretning og at være social, og det kan jeg rigtig godt lide. Og så er jeg også meget begejstret for, at der er stor diversitet i gruppens medlemmer,” siger Maja, der hæfter sig ved, at det ikke kun er eksempelvis beslutningstagere eller sælgere, der sidder i gruppen. Man møder alle slags mennesker i netværket.

Da Maja begyndte i netværket, skulle hun først til at lære, hvordan man netværker. Hvordan fungerer et netværk, og hvordan bruger man hinanden i netværket. Det kunne hun lære i Relationsfabrikkens netværk i Odense, hvor hun både fik mange nye relationer og kompetent sparring. Hun vidste ikke rigtig, hvad hun gik ind til, udover at hun forventede, at det var noget, både hun og netværkskollegaerne gad investere deres tid i. Til spørgsmålet om forventningerne er opfyldt, lyder et klart ”ja” fra Maja. ”Jeg er også med i nogle andre netværk nu, men jeg har egentlig svært ved at finde det samme i de andre netværk, som jeg finder i Relationsfabrikken. Relationsfabrikkens netværk er et af dem, jeg helt sikkert bliver ved med at være i. Det er jeg ikke i tvivl om,” siger Maja. Hun oplever nemlig, at hun både får sparring, inputs, nye kontakter samtidig med, at hun får et indblik i, hvordan andre driver deres forretningsliv.

Noget andet der gør, at Relationsfabrikkens netværksgrupper skiller sig ud fra Majas andre netværk er de små undergrupper, de bruger i gruppen i Odense. Her mødes 5-6 personer fra gruppen og diskuterer specifikke udfordringer. ”De små undergrupper giver mulighed for en helt anden sparring i et lukket forum. Her kan man gå mere i dybden med specifikke cases, end når man mødes med 20-25 andre forretningsfolk,” siger Maja. I samme ombæring nævner hun også de personprofiler, der er blevet udført i gruppen. Profilen har blandt andet lært Maja at tænke over, hvem hun kommunikerer med, og hvordan kommunikationen bliver tilpasset den enkelte person.

”Jeg har i den grad lært at netværke – og også meget mere end det. Jeg tror, at jeg tidligere netværkede for at netværke. Men efter jeg kom med i Relationsfabrikken, har jeg lært, at der faktisk er en rigtig god mening med det,” afslutter Maja.

  • Kom med som gæst!

    Du kan altid prøve at komme med til et møde, og se om det kunne være noget for dig hos Relationsfabrikken.