Det kræver engagement - Relationsfabrikken

Det kræver engagement

Og det handler om at give

Relationsfabrikken giver læring og viden

Få et overblik over hvad der sker hos Relationsfabrikken

Det kræver engagement

”Det handler om at give”

Fortjeneste gennem netværket ikke målet, men hvis det kommer, er det selvfølgelig bare dejligt.

Da Klaus Rønslev meldte sig ind i netværket i Relationsfabrikken, havde han ikke nogle forventninger om, at omsætningen i virksomheden BASE Erhverv skulle stige med hverken 10% eller 20%. Faktisk forventede han slet ikke, at den ville stige. Men gode råd og vejledning derimod – det forventede han, og det fik han.

Klaus har lavet netværk i mange år, og i dag sidder han også med i hele to af Relationsfabrikkens grupper. Så han ved om nogen, hvad det går ud på, og hvad det betyder. Men det betyder ikke, at han er nem at stille tilfreds. Ifølge Klaus er det nemlig ikke alle netværksgrupper, der kan det, som lige netop Relationsfabrikken kan: ”Det der med at finde den hele rigtige sammensætning af forretning og fornøjelser, det er altså vigtigt. Jeg tror på, at hvis man har det sjovt, og man kan drikke en øl eller en gin og tonic sammen en gang imellem, så lærer man hinanden at kende på en anden og meget bedre måde. Og dermed kan man også bedre hjælpe hinanden”, siger Klaus og påpeger, at lige netop den kombination har han fundet hos Relationsfabrikken.

I alle de år Klaus har været med i netværk, har han aldrig gjort det for pengenes skyld. Det er selvfølgelig rart, hvis der kommer fortjeneste oveni, men det er ikke det primære formål. I stedet går han efter de gode råd og vejledning fra netværkskollegaerne. Som for eksempel, da Klaus blev direktør i BASE Erhverv og skulle have kontrakter og andet papirarbejde på plads. Da kontaktede han nogle af sine netværkskollegaer, og derigennem fik han gode råd og der kom styr på alt papirarbejdet med hjælp fra blandt andet revisorer og advokater fra netværksgruppen.

Det kræver engagement

Når Klaus får så stort udbytte af sit netværk, er det også fordi, han bruger både tid og kræfter på det. ”Det er vigtigt, at man ikke tror, at man bare kan komme og få leveret. Man skal bruge nogle timer på netværket – også udover møderne. I starten da jeg lige var kommet med, brugte jeg rigtig meget tid på at forberede mig til møderne og besøge mine netværkskollegaer og drikke kaffe og se deres forretninger”, siger Klaus, der på den måde har fået det ud af netværket, som han har ønsket lige fra starten.

En af Klaus’ yndlingshistorier fra netværket handler om dengang, hele 11 personer fra den samme netværksgruppe havde omsætning på bare én byggesag. Alt lige fra transport af sand til tømrer- og malerarbejde blev klaret af personer fra Klaus’ netværk. Her blev netværket altså brugt på allerfineste vis, og samtidig kom der oven i købet indtjening til så mange af netværksmedlemmerne. Det er altså dét, vi arbejder for i Relationsfabrikken.

  • Kom med som gæst!

    Du kan altid prøve at komme med til et møde, og se om det kunne være noget for dig hos Relationsfabrikken.